fbpx

למה אתה לא מוצא עבודה? תוצאות הסקר הגדול

מוגן: מידע מסווג: 8 טכניקות “טומה-הוק” שיהפכו אותך להד-האנטר של עצמך
27 בינואר 2019
השמשה שנסדקה, הSHIT באמצע רחבת הריקודים ולשבור את החומות בחיפוש עבודה.
3 בפברואר 2019

341 השתתפו בסקר הגדול וקבעו איפה הם תקועים בחיפוש עבודה, הסטטיסטיקה לא משקרת היא מעמתת אותנו עם המציאות- אופן חיפוש העבודה חייב להשתנות ודחוף!!!

אז בשביל לחשוף את התובנות מאחורי המספרים – שיר פליישר הלל, HR & OD מנוסה,
לקחה את כל ה-DATA ונתנה לו תובנות שאפשר לקחת לדרך. מוכנים? 

“אינספור שבילים ויציאה, רושם בתוך יומן מסע..” פוסט אישי בעולם מלא הזדמנויות
בחודשים האחרונים המונח “עולם של שתופי פעולה” קיבל אצלי משמעות נוכחת,
לא כי קיבלתי הארה, אלא כי התחלתי לייצר לעצמי עוד ועוד הזדמנויות שכאלו,
עם מגוון אנשים מעניינים, שהרגשתי שיש לי מה לתת להם ולהם מה לתת לי.
מתוקף תפקידי ובעיקר כאדם מאוד סקרן, התחברתי במיוחד לסקר שהעלה לאחרונה
אמיל רוזנבלט, ” הסקר הגדול למחפשי העבודה”, בו כבר השתתפו באנונימיות כמה מאות של אנשים.
אז הסקר מחזק את כל התובנות שאספתי בחודשים האחרונים, על עולם חיפוש העבודה
ואיתור ההזדמנויות, לכן אשמח לשתף בהן וגם בכמה תובנות שאספתי בדרכי.

הנה 4 תובנות 

1. שוק התעסוקה הוא שוק של היצע ולא של ביקוש.
אי שם בתואר הראשון בכלכלה למדתי על עקומות הביקוש וההיצע.
אז השוק שייך למציעים. הלמ”ס כתבו על זה, מגייסים מספרים על זה וגם הסקר מחזק זאת.
הסיבות המרכזיות שעלו בו כאתגרים המרכזיים בחיפוש העבודה היו:
“מעסיקים לא חוזרים אלי אחרי שהגשתי קו”ח” (67% מהמשיבים)
ו”אני לא מצליח להגיע לראיונות עבודה” (43% מהמשיבים), בפער ניכר מיתר האפשרויות.

2. מי שלא חי בעולם הטכנולוגי, לא קיים. הרשתות החברתיות, אתרי האינטרנט,
הדרושים, הפורומים והקבוצות מזמן כבר כאן להישאר וכולנו (גם) מחפשים הזדמנויות באמצעותם.
הפלטפורמה הזו פשוט מאפשרת לנו במהירות רבה יותר, להגיע להרבה יותר אנשים,
לשמוע על יותר הזדמנויות ולייצר קשרים זה עם זו כי רחוק-הופך-קרוב. הקשרים האלו,
יספרו לנו על ההזדמנות הבאה ויחברו אותנו אליה. פחות מ-1% מכם שענו על הסקר,
לא יודעים איך לעבוד עם הרשתות החברתיות, נתון מדהים!
ורק 10% חושבים שפרופיל הלינקדאין שלהם על הפנים. 

3. קשה למצוא את האתגר הבא- בכל מגזר/תעשייה!
שלא יספרו לכם סיפורים. על הסקר ענו אנשים מכל התעשיות והמגזרים:
פיננסים, שיווק, משאבי אנוש ולמידה, פיתוח, תוכנה, חומרה.
לא מעט מפתחי Full-stack, מהנדסים, UX/UI… לכולם לא קל.
תהליך חיפוש האתגר הבא הוא תהליך לעיתים כואב ונוגע לרובנו
בחלק משמעותי בתפיסה העצמית שלנו- הקריירה שלנו.
הקושי למצוא את הדבר הבא גם חוצה בכירות.
שלא יספרו לנו סיפורים #2.
מנכ”ל יחפש בממוצע ארבע שנים את האתגר הבא, פעמים רבות מתוך תפקידו הנוכחי.
השכבה מתחת תחפש את האתגר הבא 6-12 חודשים, תלוי בענף…
על הסקר ענו- כל הדרגים- והפילוח היה פחות או יותר שווה בין המשיבים בדרגות הבכירות השונות.

4. כל הסיפורים שאנחנו מספרים לעצמנו על למה אנחנו לא מצליחים- סיפורים שיוצרים מציאות.
בסקר היה מקום למלל פתוח, המון סיפורים סיפרו שם המשיבים (באנונימיות).
במציאות שלנו הרי קורים כל הזמן דברים אבל לא מה שקורה הוא העיקר
אלא איך אנחנו מפרשים את מה שקורה ואיך אנחנו בוחרים לפעול כפועל יוצא מכך.

אז מה כן? הנה מה שעובד לי:

1. לעבוד בלקדם את מי שאנחנו– מיתוג עצמי זה כל הסיפור

2. אבל מזה מיתוג עצמי חכם? כזה שישלב את הידע והניסיון
המקצועי שלנו יחד עם התפיסה העצמית והאנרגיה שלנו-
שילוב מתוחכם שכזה שלא ישאיר אף אחד בסביבתנו אדיש לנו
ויביא את החזקות והייחודיות שטמונה בכל אחד מאתנו.

3. איך בונים מיתוג כזה? יוצאים מאזור הנוחות והופכים פקינג פרואקטיביים.
זאת אמירה כוללנית, יש מיליון טיפים, נקודות ואיך אבל המשותף לכולם-
להיות פרואקטיביים, מעיזים, יצרניים.

4. פרואקטיביות לבד לא מספיקה-
אנחנו צריכים להביא אתנו את סט הערכים והאמונות שלנו
ולבחון כל הזמן (אם לא הולך לבד אז בליווי מקצועי), אילו מקדמים אותנו ואילו מעכבים.
אני הגדרתי לעצמי: הדדיות, נתינה, גישה חיובית וראש גדול ככל הניתן.
אני מרגישה שאני חייבת את פריצת הדרך שלי לשחרור של אמונות מעכבות,
שקשורות בתפיסה שלי את עצמי, את הערך שאני מביאה,
לא רק בידע המקצועי אלא גם ביכולת לשאול ולהתבונן, ולהיות אחלה פרטנר ליום יום.

5. שתופי פעולה, שתופי פעולה, שתופי פעולה, גם בחינם,
יניבו קרקע פורייה להתייעצות ונטוורקינג משמעותי,
גם אם אין בהם תמורה מידית. אלה הניבו לי בתהליך המון אנשים טובים,
חדשים וותיקים להתייעץ איתם ולהתחבר. מכל אחד לקחתי משהו,
משפט, מחשבה, התבוננות עצמית, התפקחות (והתפכחות) ואני חייבת תודה לכל אחד ואחת.
אני באמת מאמינה שלא צריך לעשות דבר אחד בקריירה.
צריך להתמקד אבל ללכת באומץ למגוון של התנסויות במקביל.
כי בניית קריירה היא מסע ולא רק תפקיד. או כמו שכתב אביב גפן, ב”יומן מסע”:
“אינספור שבילים ויציאה, רושם בתוך יומן מסע.
להתערבב ולא להיבלע, רושם בתוך יומן מסע….
….מביטים למעלה ונושאים תפילות, שבינתיים שוכחים,
שהמשמעות לחיות, היא לשאול את השאלות… ולענות…”

אז תודה לשיר על התובנות הנפלאות!!!

מבחינת המספרים אנחנו מדברים על:

50% – לא מצליחים לייצר ראיונות ולא חוזרים לקו”ח שלהם. ( כחול + ירוק )

28%- לא צולחים בראיונות עבודה. ( צהוב + חום )

האיכות של התמונה לא משהו, עמכם הסליחה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Email Me