fbpx

איך למצוא עבודה בעזרת הלינקדאין? שיטת הפוך על הפוך

סדנאת גיוס טכנולוגי בת יומיים 2.11+9.11 בשנת 2017 – הסתיימה בהצלחה!!!
1 במאי 2014
אז איך מגייסים סמנכ”ל כספים ? בואו יחד נכנס לעולם הכספי  
6 במאי 2014

לפני שתזמינו מישהו לקפה, בואו תלמדו איך תגרמו למגייסים להציע לכם משרות, בשיטה שלא ראיתם מעולם, והכל דרך הלינקדאין

יצא לכם פעם לשתות קפה שחור? די פשוט להכנה, נכון? לוקחים כוס שמים כפית קפה שחור,
מקסימום עם הל וכמה כפיות סוכר מוסיפים מים רותחים, ממתינים כמה דקות -והופ! אפשר לשתות

לעומת זאת קפה “הפוך” לא סתם נקרא הפוך, ויש מס’ דרכים לא מבוטלות להכין אותו-
יש סוגי קפה שחייבים מכונה מיוחדת, והיום כבר יש קפסולות, ותעשייה שלמה נבנתה סביב המשחק בין סוגי קפה, חלב ומים רותחים/קרים.

 

ואיך כל זה קשור למציאת עבודה?

פעם חיפוש עבודה היה פשוט, כמו הכנת קפה שחור- כנ”ל והופ, בבקשה שתה, שכלל:
הכנת קו”ח, מציאת .מודעת דרושים באינטרנט, שליחת קו”ח וזהו מפה מתחילות לזרום פניות וראיונות עבודה וכו

היום הדרך הכי יעילה לחפש עבודה, זה שיחפשו אותך,
כי המיתוג של “מועמד תותח” זוהי תווית ששמו על מי ש”שלפו” אותו ממקום מסוים,
מי שעשו לו “הד-האנטינג”, כלומר פנו אליו בפועל, והוא חשב אם בכלל בא לו,
ואז שכנעו אותו, הוא שמע על ההצעה, התקדם בתהליך והחליט לעבור.

מהניסיון האישי שלי כהד-האנטר רק מפעילות בין 2015 עד סוף אמצע 2016 בלינקדאין
ביצעתי מעל 6,150 פניות למועמדים רלוונטיים באופן אישי, אלו מספרים מטורפים אגב מבחינת ההספק,
כי כל פניה היא ממוקדת ואישית, למועמדים מאוד רלוונטיים בעולם פיתוח התוכנה,
בנוסף צריך לקחת בחשבון שיש לא מעט מועמדים שביצעתי מעל 3 פניות לאותו המועמד.

ממוצע החזרה לפניות שלי עומד על בין 36-40% בגיוס הטכנולוגי, ומתוך הניסיון פיתחתי,
בס”ד, שיטה מאוד ייחודית כיצד להגיע למענה גבוה כזה.

רק לשם השוואה הממוצע העולמי עמד בזמנו על אזור 15-20%
וכל מי שיש לו אחוזי חזרה מעל 20% נחשב כפונה מיומן והפניות שלו מוצלחות לדעת לינקדאין.

למה אני מספר לכם את כל זה? כדי שתבינו שהמידע שאני הולך לשתף אתכם הוא מידע סופר רלוונטי,
אפקטיבי, המבוסס על ניסיון מהשטח וככל שתשכילו ליישם את המידע לתרגול ועשייה רק ככה תצליחו.

 

אז בואו נתחיל :

אם אני רק אספר לכם על השיטה, זה לא יספיק לכם, אלא אתם צריכים לקבל ממני מענה לשלוש שאלות

מהי השיטה?

למה אתם צריכים את השיטה?

ואיך אתם מיישמים אותה בפועל?

אז לפני שנתחיל, בואו נגדיר למי כן מתאימה השיטה הנ”ל, ולמי לא…

לפני הרקע לשיטה, חשוב להבין שהשיטה הנ”ל מתאימה למי שלא לחוץ למצוא עבודה,
יש לו זמן שימצאו אותו, הוא רק צריך להנגיש את הפרופיל שלו באופן כזה שימצאו אותו
כי הוא “כאילו” פסיבי ולא מחפש, אך בתכלס הוא סופר אקטיבי ומחפש… כמו כן השיטה הזו לוקחת זמן,
מאמצים, יש הרבה ניסוי וטעייה ואין תוצאות מיידיות, מצד שני היא יוצרת לכם “מיתוג אישי” ברשת.
לכן אם אתם לחוצים למצוא עבודה השיטה הזו לא תתאים לכם ואם אתם ממש לחוצים,
ולא מצליחים ושום דבר לא עובד- אז כדאי לפנות לכיון של ייעוץ/מנטורינג בקריירה.

 

למצוא עבודה דרך הלינקדאין “הפוך על הפוך” -מבנה השיטה

רקע: הכלים והטיפים שתחשפו אליהם בסדרת המאמרים מיועדים עבור אנשים מתקדמים
מבחינת ההבנה שלהם בעולם הלינקדאין, ולמה?
כי השיטה הזו מובנת מתוך דרך עבודה של הד-האנטרים בלינקדאין, ותאמינו או לא,
צריך להיות הד-האנטר מאוד מצליח ומנוסה כדי לגייס בעזרת הלינקדאין.
בשנה האחרונה (*אל תשכחו זה מאמר מ12.2016) כמעט כל הגיוסים שלי היו דרך הלינקדאין,
כשניהלתי את מחלקת הסורסינג, טרם הקידום לתפקיד החדש שלי בספטמבר 2016.
ואני שמח לספר שגם כיום אנחנו ממשיכים לגייס בעיקר דרך הלינקדאין לתפקידים מאוד מורכבים.

לפני שתוכלו להתחיל לעבור עם השיטה, יש מס’ דברים שאתם צריכים שיהיו לכם:

הגדרה ברורה של מה שאתם מחפשים מבחינת התפקיד הבא שלכם:
תוכלו להיעזר בכתבות אחרות בפרופיל שלי לצורך כך, יש שם לא מעט כתבות בענייני חיפוש עבודה.

קו”ח כתובים היטב באנגלית – למה? כדי שתוכלו ליישם את הדבר הבא

איך בונים קו”ח להייטק? יש לי כתבה קצת ישנה, אך עדיין סופר אפקטיבית

http://bit.ly/Writing-Resume-High-Tech – אגב קבלתי פידבקים מעולים על הכתבה הזו שעזרה ללא מעט אנשים.

אתם חייבים: פרופיל לינקדאין מעודכן, מלבד התפקיד האחרון שלכם (זה חלק מהשיטה, ואת זה תבינו בהמשך ) ותוכלו להיעזר בכתבה הנ”ל

http://bit.ly/Linkedin-Profile-from-A-2-Z  – קצת ישן, אך אל תדאגו בקרוב יהיה חדש לגמרי.

אתם חייבים לדעת מה מילות המפתח שהן קריטיות בקו”ח שלכם/פרופיל שלכם- BUZZ WORDS

תוכלו להיעזר בכתבה הבאה: http://bit.ly/Buzz-Words – חזק!

אחרי שיש לכם פרופיל מעודכן, תמונה טובה ואתם יודעים מה מילות המפתח שיוכלו למצוא אתכם,

הגיע הזמן לעלות הילוך ולהביא את הפרופיל לשלב הבא:

Your Professional Headline– צריך להופיע התפקיד שלכם, ומילות מפתח עם הפרדה, נסו לשים כוכב

★- זה נראה מגניב…

לדוגמא: אם אתם מחפשים עבודה בעולם המכירות אז זה צריך להראות ככה:

Sales Manager ★ Expert in SW Sales ★ SaaS ★ Cloud ★ Inside Sales ★ Pre-Post Sale

כלומר כל מילות המפתח הקריטיות ושבאמת יש לכם בזה ניסיון.

Summary– חייב להיות כתוב באופן ברור, תמציתי ללא שגיאות כתיב,
באופן רהוט ולהכיל סיכום של סה”כ שנות ניסיון, ניסיון ספציפי בתחומים מסוימים,
מילות מפתח, תארים רלוונטיים, פעילויות רלוונטיות לתפקיד, כישורים מיוחדים, הצטיינויות וכו’.

Expבניסיון לא לשכוח שימוש נכון במילות מפתח ובכלל היעזרו במאמרים כיצד לבנות את פרופיל הלינקדאין.

שימו לב, עד עכשיו אנחנו עדיין ברקע, לפני שניגשים לשיטה עצמה, אז יש לרבים מכם פה לא מעט עבודה.

טיפ קריטי: המקום האחרון שעבדתם בו במידה והוא פחות מ-3 שנים תשאירו עם שורה,
מקסימום שתיים של פירוט, עם מילות מפתח בלבד.

במידה ועבדתם המון שנים במקום האחרון,
אז צריך לדעת איך לבנות את זה באופן נכון כך שלא יראה כאילו שיפצתם את הפרופיל במקום האחרון בלבד.

עוד טיפ קריטי: אל תכתבו שסיימתם לעבוד, במידה ואתם יודעים שעוד חודש-חודשיים אתם מסיימים

אל תכתבו: מחפש אתגר חדש

Looking for new challenge/job, etc… ( למרות שבכתבות הישנות כן המלצתי על כך, אך השיטה פה היא הפוכה, לכן אל תעשו את זה )

בעצם עד עכשיו הכנו את הפרופיל שלנו- כדי להניע את השיטה, מה יהיו הצעדים הבאים?

  1. מיפוי של כל ההד-האנטרים, אנשי גיוס שמתעסקים בתחום שלכם,
    ע”י חיפוש בתוך שדה החיפוש של הלינקדאין והתחילו לצרף אותם כחברים שלכם
  2. מיפוי של כל אנשי המפתח מבחינה מקצועית שהם אלו שהיו מגייסים אתכם,
    בחברות שאתם רוצים, ע”י חיפוש בתוך שדה החיפוש של הלינקדאין והוספתם כחברים שלכם.

לדוגמא: אם אתם אנשי מכירות, בד”כ יעבדו מולכם מנכ”לים/סמנכ”ל

אם אתם אנשי תוכנה, יעבדו מולכם מנהלי תוכנה/ר”צ וכו’…
וכן מנהלות מש”א וגיוס מתוך הארגונים שאתם רוצים לעבוד בהם

עוד טיפ קריטי– תחליטו קודם כל מהם החברות שאתם רוצים לעבוד בהם שמתאימות לכם מבחינת המוצר, מיקום ג”ג, עניין, טכנולוגיה וכו’.

 

כאן תוכלו למצוא חברות רבות בהייטק בישראל:

https://finder.startupnationcentral.org/

http://www.dunsguide.co.il/

http://www.yedatech.co.il/yt/search.jhtml

או באמצעות מאגרים אחרים, תעשו ש.ב

לסיכום: שלב המיפוי הוא שלב המפתח השני, לאחר ששלב בניית הפרופיל הושלם

  1. תחליטו על התפקיד שאתם רוצים לחפש
  2. תמפו את החברות שאתם רוצים לעבוד בהם
  3. תמפו את אנשי הקשר הרלוונטיים לתפקיד הנ”ל
  4. התחילו להוסיף אותם כחברים שלכם בלינקדאין

שימו לב! קבלתם המון מידע, המון! ויקח זמן עד שתצליחו לעכל, ליישם, לקרוא ולהביא את עצמכם
למצב כשתוכלו לעמוד בסטנדרט הבסיסי לקראת תחילת עבודה עם השיטה.

בהצלחה לכולם!!!

**המאמר פורסם במאמר בלינקדאין שלי ב- 05.12.2016

הרבה מים עברו מאז המאמר מלפני שנתיים, אך הפעולות שצריך לבצע עדיין סופר רלוונטיות ומרתקות.

בקרוב מאוד יעלו התכנים הכי עדכניים והכי שווים בכל הקשור לבניית פרופיל לינקדאין, שווה לחכות.

אגב תמיד תוכלו לספר מה דעתכם ובהצלחה ביישום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Email Me