לעניות דעתי זאת טעות, וחברות ישלמו על זה מחיר יקר, ולפי מה שאני מכיר כבר משלמות
הדרך הטובה ביותר להתמודד עם הדברים כשמזהים עובד שלא שבעים רצון זה לתת כלים למנהלים שלו איך להתמודד
ראשית:
מפרגנים ומדגישים את הטוב באופן מובהק וברור!!! הרי עובדים כן עושים 50% מהעבודה באופן הטוב ביותר, ויש שביעות רצון בנושא, יופי בואו נפרט את הדברים הללו לתכלס, לדוגמאות אמיתיות מהשטח ונחמיא, נפרגן ונעודד
בד בבד, אסור להתחמק מלהוכיח על דברים שהם לא טובים כמו
אי עמידה ביעדים
עמידה ביעדים באופן לא מקצועי
אי סיוע לחברים בקבוצה
חוצפנות
וכו'…
גם לזה צריך לדעת איך לגשת ועדיף בשיטת הסנדויץ
טוב
רע ספציפי
טוב
מדברים עם העובד ומתחילים לציין משהו טוב, אח"כ מעלים את הבעיה הסוגיה ונותנים דוגמא ספציפית ברורה שיש לה זמן וגם תיאור כמותי
ושוב מסיימים עם הטוב, ובשאיפה שהעובד ישתפר
בהמשך השבוע ממשיכים לחזק את הטוב ונותנים לזה שבועיים לראות מה קורה.
הנה דוגמא:
דוד, תשמע האופן שאתה כותב את הקוד ממש מצוין, הוא נקי, ברור, אתה מגיש קוד כמעט ללא באגים, זה ממש תענוג
תשמע יש נושא שרציתי לדבר איתך, לצערי כשאנחנו מגדירים יעדים ואתה מעדכן את הזמנים שלך לביצוע, ב-2 פעמים האחרונות לא עמדת ביעדים בסטייה של כ-30% ומעלה מהזמן.
לדוגמא: אמרת שמשימת X תיקח לך 4 ימים, בפועל הגשת אחרי 7 ימים
ולפני חודש, הערכת משימה Y ב-2 ימי עבודה, ולקח לך 3.5 ימי עבודה
אשמח להבין למה זה קורה?
עכשיו מקשיבים, לו מכילים ומנסים ביחד לתת כלים.
תשמע דוד ידעתי שאתה בחור חכם, חוץ מזה שאתה כותב קוד נקי, ושתיקח את השיחה למקום חיובי, בוא ביחד נעבוד על העמידה בזמנים ונעריך ביחד את ה2 המשימות הקרובות, בשביל לעזור לך לעמוד ביעדים.
בשיחה הזו התחלנו מהטוב, לא ברחנו מלהוכיח על הרע, אבל באופן שיש לדוד כלים להכיל את הסיטואציה. ושוב סיימנו בטוב ופתרונות פרו-אקטיבים מדידים להשתפרות.
אז אל תפחדו מלהוכיח, רק צריך לדעת איך עושים את זה, לזכור שאנשים פגיעים ורגישים ונפגעים מהר ולכן צריך לעשות הכל ברגישות…