fbpx
גם אני מרצה בכנס הגיוס- 2021
22 בדצמבר 2021
אתמול שוחחתי עם מישהי מעל גיל 40 שמבינה שהיא צריכה לעשות שינוי בקריירה
22 בדצמבר 2021

גייסתי לא מעט VP Products בכירים בשנה האחרונה והחלטתי שחשוב שאייצר עבורכם מדריך לגיוס ה- VP Product הבא לחברתכם…

המדריך המלא לגיוס VP Product:

ראשית צריך לתחקר את החברה על 3 דברים:
1. החברה – החזון, היעדים הביזנסים, היעדים המוצרים, היעדים הטכנולוגיים
2. המוצר עצמו – מה כיוון ההתפחות שלו
3. דרישות התפקיד
מה הניסיון הקודם שנצרך
האם אנחנו רוצים מישהו שיצמח לתפקיד וזה יהיה עבורו Upgrade או שאנחנו רוצים להביא מישהו עם ניסיון דומה ואז זה Cross-Jump

יש 2 גישות לעולם ה- Product והן משתנות באם המוצר הוא טכנולוגי יותר או מוצרי/מרקטיאלי יותר

כלומר האם החברה מאופיינת שהיא חברת: B2B יותר או חברה שהיא B2B2C או שמה Pure B2C

מכאן צריך להביא שאנשי הפרודקט הצמיחה שלהם יכולה לבוא מה:
פיתוח, ה-RD, לאחר תפקיד של מהנדס תוכנה, ר"צ/ארכיטקט, ראש קבוצה, ואפילו VP RD יש קפיצה לכיוון הביזנסי יותר של הפרודקט

אל מול תפקידים שהם יותר מול הלקוח שיכול לבוא מכל מני כיוון בין מרקטינג/סיילס/ וכו'… לכיוון של ה- Product

אין נכון לא נכון, יש מה שהחברה צריכה בפועל ולפי זה היא מגדירה את הצרכים שלה.

בתוך התפקיד יש חלוקה בין
Inbound
Outbound
Hands-on level
Management level
Competitive research level
Business Growth level
Product led growth – PLG level – new concept
Technical feasibility level
Personal skills
Team Growth experience
Multi-level Product feature development
New Product vectors development

בסוף יש משהו שנקרא Tradeof בין הסקילס, לבין הכימיה ולהתאמה וכמובן הפאשן, תשוקה, אנרגיות וכו'… שמביאים לתפקיד

אז בהתחלה מגדירים את התפקיד כנ"ל

אח"כ מאפיינים את התהליך שהמועמד יעבור – מי הבן אדם הראשון שידבר איתו? מי תכלס יכול למכור באופן הטוב ביותר את החברה והמוצר של החברה?

למי התפקיד ידווח? האם הוא יהיה חבר הנהלה? כמה השפעה של התפקיד הזה קריטי עבור החברה?

ואז בעצם בונים את ה Journey של הראיונות – וחשוב שיש זמן לאנשים בלו"ז לראיין כמו שצריך, בנחת.

ועכשיו נותר לחפש את האנשים המתאימים:

החיפוש יכול להיות אסטרטגית לפי סוגי החברות שמהם מגיעים המועמדים
החיפוש יכול להיות לפי הסקילס והניסיון של המועדמים
החיפוש יכול להיות לפי תעשייה ספציפית מהם מגיעים מועמדים

לסיכום:
1. נאפיין את התפקיד באופן הטוב ביותר
2. נייצר את המסלול של המועמדים בתוך החברה
3. נבחר אסטרטגיית חיפוש מתאימה

ויאללה יוצאים לדרך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Email Me
פתח צ'אט
התחל/י שיחה
היי