אתם צריכים פלטפורמה כלשהי שהיא וובית ושם תספרו על עצמכם,
תגדירו את השירותים שאתם נותנים, תעלו המלצות, Case Studies
והכי חשוב תתנו תוכן בעל ערך עבור הקוראים/לקוחות שלכם.
אישית בחרתי בחברת Creative מקצועית בשם i-Visual, שממוקמים בצפת והם בנו לי את הבלוג עם ה-WordPress.
אני חושב שההישג הכי גדול של I-visual זה עיצוב הלוגו שלי שהוא פשוט הברקה של לילך סגל, הבעלים של I-visual.
הכובע שהוא המאפיין שלי הוא האייקון, וסלוגן- Live to inspire.
אם אין לכם תקציב ויש לכם זמן ואתם רוצים לבנות עם WordPress אז יש קורסים באינטרנט
שמכשירים לבנות עם אלמנטור, שזה כלי מוביל שהופך את הבניה של וורדפרס לקלה יותר.
דוגמא לקורס כזה: לחצו כאן.
רוצים לראות עוד 10 אתרים שונים שתוכלו לבנות איתם את הבלוג שלכם? לחצו כאן.
טיפ חשוב: אם בחרתם ב WordPress כפלטפורמה שבה תבנו את האתר שלכם, מומלץ לבחור באחסון של Upress על מנת לאחסן בו את האתר שלכם. הם נותנים מלא כלים חינמיים כולל תוסף שנקרא Gravity form. הוא פשוט התוסף הכי טוב שאני מכיר ליצירת מאגר לקוחות – והרבה פעמים קריטי לאיש שיווק שלכם.
ובחרתי בסופו של דבר ברב-מסר. למה?
בגלל סקולאר- רב מסר נותנים מספר פתרונות שאחרים גם נותנים כמו:
מערכת אוטומטית שמייצרת דפי נחיתה, דפי הרשמה, מייצרת אוטומטציה בשליחת מסרים ועוד…
אך היתרון המשמעותי זוהי מערכת שנקראת: סקולאר. זוהי מערכת לקורסים דיגיטליים מובנת
ככה שתוכלו לעלות לשם הכל- כל דבר שהקלטתם בוידאו, מצגות ועוד…
מה היתרון פה? הכל באותו המקום וזה סופר נוח שהכל תחת אותו המקום.
מה לגבי המחיר? מבחינת מחירים תכלס הכל פחות או יותר סביב אותו המחיר
מרגע שקבלתם שקל 1 אתם צריכים להוציא חשבונית.
אז יש מספר מערכות שמנפיקות חשבוניות, אני אישית בחרתי ב:
חשבונית ירוקה – לי היה הכי נוח וקל ויזואלית. מה גם יש אופציה של: חשבונית עסקה
(לא בכל מערכות החשבוניות יש חשבונית עסקה )
טיפ קריטי: מישהו חייב לכם כסף לא בקטע רע, בקטע טוב הוא צריך לשלם אך התשלום הוא שוטף 30-60.
אל תוציאו לו חשבונית מס/קבלה רק חשבונית עסקה.
רק לאחר שתקבלו את הכסף לחשבון תוציאו לו חשבונית מס/קבלה-
אגב ככה אני מתנהל גם מול לקוחות בינלאומיים גלובאליים – וזה הכי נכון.
מה זה נותן? לא תצטרכו לשלם מקדמות מס ומע"מ על חשבונית עסקה שכן,
אין לה תוקף משפטי, ויחד עם זאת זוהי דרך מאוד פשוטה ונוחה שהנהלת
החשבונות של הלקוחות שלכם ידעו כמה כסף להעביר לכם.
אתם תייצרו מוצרים בעלי ערך, כן-כן, כי מוצרים בעלי ערך לא צריך למכור אבל כולם רוצים לקנות.
עכשיו לא הגיוני להתחיל להוציא חשבונית למספר רב של קונים ידנים, לזה צריך אוטומציה
! שאומרים אוטומציה יש פה לא מעט מרכיבים שבדקתי וחוסך לכם ימבה זמן עכשיו ?.
הם גובים: 1.6% דרך Upay.
בדקתי עם לאומי קארד וויזה קאל הם מקסימום יכולים לרדת ל – 1.3%.
שאלתי למה?
אז ככה: 1% זה הכי נמוך שלהם לסכומים קטנים, 0.3% זוהי תוספת לסליקה דיגיטלית.
ועל זה יתווסף כמובן המע"מ. גם שיעלו הסכומים החודשיים עדיין לא תהיה ירידה משמעותית מתחת ל-1%.
תכלס: Card-Com זהו מסוף הסליקה האינטרנטי ואילו לאומי-קארד, ויזה, Upay זוהי חברת הגביה.
עלויות של Card-com – הקמה של 139 + תשלום חודשי של 39 – דרך חשבונית ירוקה.
טיפ סופר קריטי לאנשי HR בחברות: תרתמו אנשי מקצוע מהחברות שלכם וצלמו אותם מדברים
על נושאים מקצועיים ותנגישו חינם לאנשים מקצועיים בתחום/מחפשי עבודה –
אתם בעצם יוצרים קהילה, בעצם יוצרים סוג של Jolt של הארגון שלכם/
זהו בעצם ה Meetup דיגיטלי 1*1 שיעשה לכם מיתוג מושלם!!!
למה לא Paypall? כי החברים בפייפאל גובים 3.5% עמלת סליקה- לא כל כך משתלם.
ראיתם כמה זמן חסכתם, שכבר בדקתי לכם ?
ממי למדתי? מאיתן ביז'אוי והשותף שלו לירן הרלינגר הם הקימו ביחד את Red Beard שבכלל בונים אסטרטגיות שיווקיות לסטארטאפים,
הכרנו לאחר פוסט שהעלתי בלינדקיאין, מפה לשם ישבנו בבית קפה בת"א אני-איתן ולירן הרלינגר.
ופשוט התחברנו, ואמרתי טוב בואו נתקדם אני חייב ללמוד על העולם שכולם מדברים עליו.
בואו נתחיל: זה שיש לך בלוג ואתה יודע לכתוב ואפילו אומרים שיפה וגם אם יש לך 60,000 עוקבים בלינקדאין
אז זה עדיין לא אומר שגוגל יודע לזהות אותך ולדרג אותך נכון. תחת המילים שחשובות למטרות השיווקיות שלך, וכמובן במיקום רלוונטי.
ברשת המידע האינסופית שגוגל מספקת ללקוחות שלה, כל מה שמחוץ לדף הראשון מקבל חשיפה מזערית, הנתון היותר מפתיע הוא כשאתה מקום ראשון בגוגל באורגני, זה בעצם אומר שאתה מקום 4 או 5 בגוגל (זה משתנה לפי החלטות של גוגל ).
לכן, קבלו את העולם המורכב, הפשוט, המעצבן והמרתק. ה-SEO.
בעצם היכולת שלנו לקחת את האתר שבנינו ואת הכתבות שעשינו
ולהתאים את זה לאלגוריתמים של מנועי החיפוש- במקרה שלנו בישראל זה בעיקר גוגל .
טיפ מדליק: לקחת לינק של כתבה מסוימת ולזרוק לתוך הכלי פה: לחצו כאן
וזה יראה לכם איך גוגל רואה את הכתבה/אתר שלכם ומנתח את זה. ממש מדליק.
גוגל סורק את האתר שלכם (מתי שבא לו) ומחפש הקשרים ומילות מפתח
טיפ קריטי: גוגל מבין תמונות ע"פ ALT(קיצור של טקסט אלטרנטיבי), לכן כדאי להכניס ALT לתמונות.
אח"כ הוא קורא כל מני דרגות (H1,H2…) של כותרות ששמים, בWordpress זה מגיע מובנה: מכותרת רמה 1 עד 6.
בקיצור ואריכות העניין אני רק בתחילת הדרך, אך כל נושא הSEO בעצם משפיע על:
אופי הכתיבה של המאמרים ועל שימוש במילות מפתח שרוצים לקדם. – זה מביא אותנו לאתגר!!!
כי צריך רגע לעצור- ולחשוב: אם יש מישהו שעכשיו צריך את השירות של המוצר שלנו
איך הוא יחפש באינטרנט? מה מילות המפתח שיכניס?
ואז הכתיבה צריכה להיות מצד אחד עם הקול האוטנטי שלנו
ומצד שני בתוך המסגרת של חוקי המשחק שגוגל שמו.
דוגמא אישית: לפני חודשיים האתר שלי כמעט ולא היה נראה בגוגל אם הייתם עושים חיפוש,
עכשיו תכתבו בגוגל: מנטור לקריירה. ( מה קבלתם? )
Google Analytics– איך אני אנתח את הנתונים שזורמים לתוך האתר שלי-
כלומר מאיפה האתר יקבל כניסות, ומהין הם באים? מה גורם להם להגיע? מה משפיע עליהם?
Google Tag Manager – מערכת תיוג – בעצם כלי של גוגל שמפשט את כל הדרך שבה מכניסים קוד חדש לאתר בלי הצורך לגשת לקוד המקור.
לדוגמא: פעם כדי להטמיע גוגל אנליטיקיס, היינו צריכים לדעת קצד HTML היום כמעט כל אחד יכול לעשות את זה.
Google Trends– מה טרנדי עכשיו? מה אנשים בודקים עכשיו? מחפשים? יכול לעזור לחשוב על מה לכתוב ויחפשו.
Google Ads – קידום ממומן בגוגל – שאנשים מחפשים משהו, אז יש כאלו שכבר שלמו כסף על מילות החיפוש הנ"ל
שמקפיצות את מה שאנחנו רוצים לחפש לחלק העליון של גוגל ושם תראו כתוב: מודעה.
כלי חובה:http://bitly.com – כלי שלוקח URL (יו.אר.אל זאת בעצם הכתובת של האתר שלכם) ארוך ומכוער והופך אותו ליפיפה (יחסית) אבל הכלי הזה נותן עוד משהו מאוד חשוב,
הוא מאפשר לך להבין כמה קליקים הליניק הזה קיבל.
הכלי הכי ליגה שיש: הוא יעזור ויפקח על כל פוסט שאתם מעלים, מיילים מוציאים ומבקשים מאנשים להגיע לאנשהו-
היינו לאתר שלכם- בוא נראה אם זה אפקטיבי בכלל? הוא ידע לספר מאיפה באים היוסרים לאתר שלכם.
הנה הלינק אליו: https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/
סוף סוף תוכלו לדעת אם הפוסט שלכם, המייל שלכם, הכל דבר ששמתם ברשת, וואטסאפ, בלוג וכו'…
מה הוא עשה? כמה קליקים הוא מייצר.
Oribi– דומים לגוגל אנליטיקס.
Linkatch – כלי לאנשי HR בארגונים/סטארטאפים שרוצים לעקוב אחרי מבצע חבר מביא חבר לארגון
ובעצם מייצרים עבור כל עובד שמריץ איפשהו את הקמפיין/משרה לינק ייחודי וככה אתם יודעים לעקוב
מי החבר-מביא-חבר הכי יעיל/מתאמץ וגבר גבר או גברת גברת שעושים לכם השמות לארגון.
ללינק: לחצו כאן
כדאי לפתח את נושא הכתיבה שלכם והכתיבה השיווקית, כדאי לעקוב אחרי כותבי תוכן
שמייצרים תוכן בעל ערך ויש להם עוקבים ורשימת תפוצה חזקה, הנה כמה דוגמאות:
צפריר בשן – בלוג: https://www.effectivewriting.co.il/
פה אפשר לקבל ישר 5 טיפים למייל: https://lp.vp4.me/giqm?CS=two
ליאור פרנקל – בלוג: https://frnkl.co/
אדם טל – בלוג: http://blog.adamtal.com
דימה קגנוביץ: https://yazamnik.com/
תשאלו את פאבל– Ask Pavel: https://www.askpavel.co.il
יעקב רוזן– מאוד ספציפי לתחום הHR והגיוס שלנו: http://hrportal.co.il
יש לכל אחד סגנון שונה ואחר, וזה מעניין ללמוד איך הם מייצרים Engagement עם הקוראים שלהם-
אני תמיד מסתכל לא רק מה הם כותבים, אלא בין השורות, מאחורי השורות ומה זה גורם לי להרגיש.
יש עוד מישהו שאשמח לעקוב אחרי הבלוג שלו, אך הוא צריך להרים בלוג כזה וזה: @Yaniv Ben Yishai –
זהו זרקתי את זה לאויר, תעשה עם זה מה בא לך.
פחות נכנסתי לזה מודה באשמה, אך כולנו יודעים שאנחנו בעולם ה- AI, עידן הפיקסלים… מה זה אומר?
באתר שלך/בלוג – מוטמע פיקסל של פייסבוק- ואז כל מי שמגיע לאתר שלך הופך לקהל,
וקהל שאפשר לנתר אותו ואז שבאים לפרסום ממומן בפייסבוק אפשר בעצם להזין את הקהל הזה
לתוך הקמפיין הממומן של פייסבוק- ואז הקהל הזה מקבל במקום אחר כבר,
בזמן שהוא גולש בפייסבוק שלו את הפרסום שלך או התוכן שלך המקודם דרך פייסבוק הממומן.
זוהי בעצם אינטרקציה עם הלקוח הפוטנציאלי שמאפשרת לך להיות אצלו בתודעה.
לכן זה נקרא Re-marketing כי זה לא בפעם הראשונה שהקהל שלכם מקבל תוכן,
אלא זהו תוכן חוזר – וקהל הזה כבר מכיר אתכם.
שוב אין לי מושג מספיק לעומק על הנושא הזה,
אך הוא חי, קיים ובועט וצריך לדעת להשתמש בו אסטרטגית כי אחרים עושים את זה.
לסיכום סיכומת: עולם הDigital Marketing רחב כים וצריך להתחיל ללמוד לשחות בו:
לינקדאין, פייסבוק, אינטסגרם, קבוצות, קהילות, בלוגים, אתרים, שיווק, SEO, Re-marketing, וכו'…
טיפ חשוב נוסף: תנו מעצמכם לאחרים בחינם ובהתנדבות – זה אחד הדברים הכי מתגמלים
ברמה האישית והרי מי שעושה טוב זה חוזר אליו בערוצים שאי אפשר לעשות עליהם אנלטיקה.
הנה לדוגמא פרויקט שיזמתי לטובת קהילת הHR שנקרא HR2work–
זוהי החממה לקריירה לאנשי מש"א וגיוס שחוגגת פעילות של שנה.
מה התוצאות בשטח? מעל 100 איש מצאו בעזרת הקבוצה עבודה,
אם : בשל תמיכה, כלים, טיפים וקשרים שנולדו מהקבוצה.
כמובן שיש לי שותפים נפלאים לדרך שנרתמו לעניין כמו צוות האדמינים
ולימור צינמון שהקימה ומובילה את הפרויקט יחד איתי.
טוב זה היה ארוך, ומקווה שמלמד ותציבו רף גבוה ל-2019
כי גם אם תפגעו באמצע זה יהיה יותר גבוה ממה שחשבתם להציב מלכתחילה.