fbpx
הרשימה החמה למשרות לבכירים
18 בדצמבר 2018
השמה לבכירים- 5 דברים שאף אחד לא יספר לכם
1 בינואר 2019

לפני ש-2019 תתן בעיטה ל-2018 קבלו 17 טיפים ב- Digital Marketing:

קבלתי החלטה אסטרטגית ששנת 2019 תהפוך לשנה הדיגיטלית של העסק שלי,
כלומר אם אני עושה סדאנות/קורסים וכו’… למה שזה לא יהיה דיגיטלי? טוב, אז החלטתי מה עכשיו?
הרי יש מלא דברים שצריך לבדוק, לחקור ולבחון  אז קבלו 17+ טיפים
ועצות בעולם הדיגיטל מרקטינג + המלצות על ספקים שכבר בדקתי ובחנתי.

1,2,3… מתחילים:

1. בניית בלוג/אתר אינטרנט

אתם צריכים פלטפורמה כלשהי שהיא וובית ושם תספרו על עצמכם,
תגדירו את השירותים שאתם נותנים, תעלו המלצות, Case Studies
והכי חשוב תתנו תוכן בעל ערך עבור הקוראים/לקוחות שלכם.

הנה כמה פלטפורמות אפשריות:
  • WordPress
  • Wix
  • Webbly

אישית בחרתי בחברת Creative מקצועית בשם i-Visual, שממוקמים בצפת והם בנו לי את הבלוג עם ה-WordPress.

איך בוחרים חברה?
  1. בודקים המלצות
  2. בודקים תיק עבודות
  3. מרגישים חיבור עם האיש קשר
  4. יתרון משמעותי שהם נמצאים פיזית קרובים אליך- אין כמו הגעה פיזית
    למשרד בתכנון הדברים- הדברים פשוט קורים יותר מהר ככה.

אני חושב שההישג הכי גדול של I-visual זה עיצוב הלוגו שלי שהוא פשוט הברקה של לילך סגל, הבעלים של I-visual.

הלוגו: 

הכובע שהוא המאפיין שלי הוא האייקון, וסלוגן- Live to inspire.

אם אין לכם תקציב ויש לכם זמן ואתם רוצים לבנות עם WordPress אז יש קורסים באינטרנט
שמכשירים לבנות עם אלמנטור, שזה כלי מוביל שהופך את הבניה של וורדפרס לקלה יותר.
דוגמא לקורס כזה: לחצו כאן.

רוצים לראות עוד 10 אתרים שונים שתוכלו לבנות איתם את הבלוג שלכם? לחצו כאן.

טיפ חשוב: אם בחרתם ב WordPress כפלטפורמה שבה תבנו את האתר שלכם, מומלץ לבחור באחסון של Upress  על מנת לאחסן בו את האתר  שלכם. הם נותנים מלא כלים חינמיים כולל תוסף  שנקרא Gravity form. הוא פשוט התוסף הכי טוב שאני מכיר ליצירת מאגר לקוחות – והרבה פעמים קריטי לאיש שיווק שלכם.

2. Newsletter– כי אתם חייבים לשמור על קשר עם הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. 

בדקתי 3 ספקים:
  1. רב מסר
  2. Active trail
  3. Mail chimp

ובחרתי בסופו של דבר ברב-מסר. למה?
בגלל סקולאר- רב מסר נותנים מספר פתרונות שאחרים גם נותנים כמו:
מערכת אוטומטית שמייצרת דפי נחיתה, דפי הרשמה, מייצרת אוטומטציה בשליחת מסרים ועוד…
אך היתרון המשמעותי זוהי מערכת שנקראת: סקולאר. זוהי מערכת לקורסים דיגיטליים מובנת
ככה שתוכלו לעלות לשם הכל- כל דבר שהקלטתם בוידאו, מצגות ועוד…

מה היתרון פה?  הכל באותו המקום וזה סופר נוח שהכל תחת אותו המקום.

מה לגבי המחיר? מבחינת מחירים תכלס הכל פחות או יותר סביב אותו המחיר

 

3. כסף – חשוב ביותר שלא תעשו טעויות וזה סופר קריטי לפרילנסרים כי בחברות יש מערך שתומך. 

מרגע שקבלתם  שקל 1 אתם צריכים להוציא חשבונית.
אז יש מספר מערכות שמנפיקות חשבוניות, אני אישית בחרתי ב:

חשבונית ירוקה – לי היה הכי נוח וקל ויזואלית. מה גם יש אופציה של: חשבונית עסקה
(לא בכל מערכות החשבוניות יש חשבונית עסקה )

טיפ קריטי: מישהו חייב לכם כסף לא בקטע רע, בקטע טוב הוא צריך לשלם אך התשלום הוא שוטף 30-60.
אל תוציאו לו חשבונית מס/קבלה רק חשבונית עסקה.
רק לאחר שתקבלו את הכסף לחשבון תוציאו לו חשבונית מס/קבלה-
אגב ככה אני מתנהל גם מול לקוחות בינלאומיים גלובאליים – וזה הכי נכון.
מה זה נותן?  לא תצטרכו לשלם מקדמות מס ומע”מ על חשבונית עסקה שכן,
אין לה תוקף משפטי, ויחד עם זאת זוהי דרך מאוד פשוטה ונוחה שהנהלת
החשבונות של הלקוחות שלכם ידעו כמה כסף להעביר לכם.

4. אוטומציה

אתם תייצרו מוצרים בעלי ערך, כן-כן, כי מוצרים בעלי ערך לא צריך למכור אבל כולם רוצים לקנות.
עכשיו לא הגיוני להתחיל להוציא חשבונית למספר רב של קונים ידנים, לזה צריך אוטומציה
! שאומרים אוטומציה יש פה לא מעט מרכיבים שבדקתי וחוסך לכם ימבה זמן עכשיו ?.

אז פה צריך:
  1. מערכת סליקה, יש כמה, מה שמתממשק הכי קל ונוח לחשבונית ירוקה וסקולאר זה: Card-com

הם גובים: 1.6% דרך Upay.

בדקתי עם לאומי קארד וויזה קאל הם מקסימום יכולים לרדת ל – 1.3%.
שאלתי למה?
אז ככה: 1% זה הכי נמוך שלהם לסכומים קטנים, 0.3% זוהי תוספת לסליקה דיגיטלית.
ועל זה יתווסף כמובן המע”מ. גם שיעלו הסכומים החודשיים עדיין לא תהיה ירידה משמעותית מתחת ל-1%.

תכלס: Card-Com זהו מסוף הסליקה האינטרנטי ואילו לאומי-קארד, ויזה, Upay זוהי חברת הגביה.
עלויות של Card-com – הקמה של 139 + תשלום חודשי של 39 – דרך חשבונית ירוקה.

טיפ סופר קריטי לאנשי HR בחברות: תרתמו אנשי מקצוע מהחברות שלכם וצלמו אותם מדברים
על נושאים מקצועיים ותנגישו חינם לאנשים מקצועיים בתחום/מחפשי עבודה –
אתם בעצם יוצרים קהילה, בעצם יוצרים סוג של Jolt של הארגון שלכם/
זהו בעצם ה Meetup דיגיטלי 1*1 שיעשה לכם מיתוג מושלם!!!

לסיכום מה שאתם צריכים מבחינה טכנית, אם בא לכם לעשות קורס דיגיטלי בתשלום:
  1. פלטפורמה ששם יכולים לראות את הקורס שלכם. בחרתי את הסקולאר- ואליו מזינים קישורים של הסרטונים. (סעיף 2)
  2. פלטפורמה ששם נמצאים הסרטונים של הקורס: Youtube –
    שמים פשוט Unlisted או Vimeo, אני אישית בחרתי את Youtube כי הוא חינמי.
  3. מערכת הרשמה לקורס שתשלח את הנרשמים למערכת התפוצה שלכם- סקולאר ורב מסר מסונכרנים.
  4. מערכת שעושה סליקה – כלומר שמישהו יכול להזין את פרטי האשראי שלו- Card-com.

למה לא Paypall? כי החברים בפייפאל גובים 3.5% עמלת סליקה- לא כל כך משתלם.

  1. מערכת שעושה גביה– הם מתממשקים מאחורי הקלעים עם Card-com אין פה התעסקות,
    פשוט אומרים לקארדקום את מספר הספק שלכם בלאומי קארד או שברירת מחדל הם עובדים ישירות עם UpaY.

ראיתם כמה זמן חסכתם, שכבר בדקתי לכם ?

 

ועכשיו בואו נדבר על Digital Marketing ותתכוננו למבול של טיפים 

ממי למדתי? מאיתן ביז’אוי והשותף שלו לירן הרלינגר הם הקימו ביחד את  Red Beard שבכלל בונים אסטרטגיות שיווקיות לסטארטאפים,
הכרנו לאחר פוסט שהעלתי בלינדקיאין, מפה לשם ישבנו בבית קפה בת”א אני-איתן ולירן הרלינגר.
ופשוט התחברנו, ואמרתי טוב בואו נתקדם אני חייב ללמוד על העולם שכולם מדברים עליו.

מה למדתי בינתיים?

בואו נתחיל: זה שיש לך בלוג ואתה יודע לכתוב ואפילו אומרים שיפה וגם אם יש לך 60,000 עוקבים בלינקדאין
אז זה עדיין לא אומר שגוגל יודע לזהות אותך ולדרג אותך נכון. תחת המילים שחשובות למטרות השיווקיות שלך, וכמובן במיקום רלוונטי.

ברשת המידע האינסופית שגוגל מספקת ללקוחות שלה, כל מה שמחוץ לדף הראשון מקבל חשיפה מזערית, הנתון היותר מפתיע הוא כשאתה מקום ראשון בגוגל באורגני, זה בעצם אומר שאתה מקום 4 או 5 בגוגל (זה משתנה לפי החלטות של גוגל ).

לכן, קבלו את העולם המורכב, הפשוט, המעצבן והמרתק.  ה-SEO.

מה זה SEO? זה ראשי תיבות של Search Engine Optimization

בעצם היכולת שלנו לקחת את האתר שבנינו ואת הכתבות שעשינו
ולהתאים את זה לאלגוריתמים של מנועי החיפוש- במקרה שלנו בישראל זה בעיקר גוגל .

טיפ מדליק: לקחת לינק של כתבה מסוימת ולזרוק לתוך הכלי פה: לחצו כאן

וזה יראה לכם איך גוגל רואה את הכתבה/אתר שלכם ומנתח את זה. ממש מדליק.

אז רגע, מה בעצם גוגל מנתח?  

  • כותרות – הכותרת, כותרת משנה, כמות המילים, סוגי המילים..
  • Title- לא להתבלבל בין כותרת המאמר ל Title של המאמר ה-Title של המאמר זה הכותרת (הכחולה) שמופיעה כשאתם רושמים מונח חיפוש בגוגל.
  • תיאור (נקרא גם description )שיופיע בגוגל, – זה הטקסט שנמצא מתחת לכותרת של המאמר בגוגל.
  • Tags – חשוב לתייג את המאמרים שאתם מכניסים לאתר שלכם Tags (אם התגים טובים ) זה מייצר חווית קריאה מאוד נוחה ליוזר.
    • טיפ חשוב: לפעמיים גוגל “מתבלבל” ובמקום התיאור שם את הטאגים. זה פוגע בכמות הכניסות לבלוג שלכם, אז תשימו לב לזה.

גוגל סורק את האתר שלכם (מתי שבא לו) ומחפש הקשרים ומילות מפתח

טיפ קריטי: גוגל מבין תמונות ע”פ ALT(קיצור של טקסט אלטרנטיבי), לכן כדאי להכניס ALT לתמונות.

אח”כ הוא קורא כל מני דרגות (H1,H2…) של כותרות ששמים, בWordpress זה מגיע מובנה: מכותרת רמה 1 עד 6.

בקיצור ואריכות העניין אני רק בתחילת הדרך, אך כל נושא הSEO בעצם משפיע על:

אופי הכתיבה של המאמרים ועל שימוש במילות מפתח שרוצים לקדם. – זה מביא אותנו לאתגר!!!

כי צריך רגע לעצור- ולחשוב: אם יש מישהו שעכשיו צריך את השירות של המוצר שלנו
איך הוא יחפש באינטרנט? מה מילות המפתח שיכניס?

ואז הכתיבה צריכה להיות מצד אחד עם הקול האוטנטי שלנו
ומצד שני בתוך המסגרת של חוקי המשחק שגוגל שמו.

דוגמא אישית: לפני חודשיים האתר שלי כמעט ולא היה נראה בגוגל אם הייתם עושים חיפוש,

עכשיו תכתבו בגוגל: מנטור לקריירה. ( מה קבלתם?

 

אז יש עוד מלא דברים ללמוד, בואו תראו:  

Google Analytics– איך אני אנתח את הנתונים שזורמים לתוך האתר שלי-
כלומר מאיפה האתר יקבל כניסות, ומהין הם באים? מה גורם להם להגיע? מה משפיע עליהם?

Google Tag Manager – מערכת תיוג – בעצם כלי של גוגל שמפשט את כל הדרך שבה מכניסים קוד חדש לאתר בלי הצורך לגשת לקוד המקור.

לדוגמא: פעם כדי להטמיע גוגל אנליטיקיס, היינו צריכים לדעת קצד HTML היום כמעט כל אחד יכול לעשות את זה.

Google Trends– מה טרנדי עכשיו? מה אנשים בודקים עכשיו? מחפשים? יכול לעזור לחשוב על מה לכתוב ויחפשו.

Google Ads – קידום ממומן בגוגל – שאנשים מחפשים משהו, אז יש כאלו שכבר שלמו כסף על מילות החיפוש הנ”ל
שמקפיצות את מה שאנחנו רוצים לחפש לחלק העליון של גוגל ושם תראו כתוב: מודעה.

כלי חובה:http://bitly.com  – כלי שלוקח  URL (יו.אר.אל זאת בעצם הכתובת של האתר שלכם) ארוך ומכוער והופך אותו ליפיפה (יחסית) אבל הכלי הזה נותן עוד משהו מאוד חשוב,

הוא מאפשר לך להבין כמה קליקים הליניק הזה קיבל.

הכלי הכי ליגה שיש: הוא יעזור ויפקח על כל פוסט שאתם מעלים, מיילים מוציאים ומבקשים מאנשים להגיע לאנשהו-
היינו לאתר שלכם- בוא נראה אם זה אפקטיבי בכלל? הוא ידע לספר מאיפה באים היוסרים לאתר שלכם.
הנה הלינק אליו: https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/

סוף סוף תוכלו לדעת אם הפוסט שלכם, המייל שלכם, הכל דבר ששמתם ברשת, וואטסאפ, בלוג וכו’…
מה הוא עשה? כמה קליקים הוא מייצר.

כלים מדליקים נוספים שכדאי לבדוק:

Oribi– דומים לגוגל אנליטיקס.

Linkatch – כלי לאנשי HR בארגונים/סטארטאפים שרוצים לעקוב אחרי מבצע חבר מביא חבר לארגון
ובעצם מייצרים עבור כל עובד שמריץ איפשהו את הקמפיין/משרה לינק ייחודי וככה אתם יודעים לעקוב
מי החבר-מביא-חבר הכי יעיל/מתאמץ וגבר גבר או גברת גברת שעושים לכם השמות לארגון.
ללינק: לחצו כאן

 

אז יש הרבה כלים טכניים אך מה לגבי פיתוח יכולות הכתיבה שלכם? הבלוגינג והקופירייטינג?

כדאי לפתח את נושא הכתיבה שלכם והכתיבה השיווקית, כדאי לעקוב אחרי כותבי תוכן
שמייצרים תוכן בעל ערך ויש להם עוקבים ורשימת תפוצה חזקה, הנה כמה דוגמאות:

צפריר בשן – בלוג: https://www.effectivewriting.co.il/
פה אפשר לקבל ישר 5 טיפים למייל: https://lp.vp4.me/giqm?CS=two

ליאור פרנקל – בלוג: https://frnkl.co/

אדם טל – בלוג: http://blog.adamtal.com

דימה קגנוביץ: https://yazamnik.com/

תשאלו את פאבל– Ask Pavel: https://www.askpavel.co.il

יעקב רוזן– מאוד ספציפי לתחום הHR והגיוס שלנו: http://hrportal.co.il

יש לכל אחד סגנון שונה ואחר, וזה מעניין ללמוד איך הם מייצרים Engagement עם הקוראים שלהם-
אני תמיד מסתכל לא רק מה הם כותבים, אלא בין השורות, מאחורי השורות ומה זה גורם לי להרגיש.

יש עוד מישהו שאשמח לעקוב אחרי הבלוג שלו, אך הוא צריך להרים בלוג כזה וזה: @Yaniv Ben Yishai –
זהו זרקתי את זה לאויר, תעשה עם זה מה בא לך.

 

ReMarketing על קצה המזלג

פחות נכנסתי לזה מודה באשמה, אך כולנו יודעים שאנחנו בעולם ה- AI, עידן הפיקסלים… מה זה אומר?

באתר שלך/בלוג – מוטמע פיקסל של פייסבוק- ואז כל מי שמגיע לאתר שלך הופך לקהל,
וקהל שאפשר לנתר אותו ואז שבאים לפרסום ממומן בפייסבוק אפשר בעצם להזין את הקהל הזה
לתוך הקמפיין הממומן של פייסבוק- ואז הקהל הזה מקבל במקום אחר כבר,
בזמן שהוא גולש בפייסבוק שלו את הפרסום שלך או התוכן שלך המקודם דרך פייסבוק הממומן.
זוהי בעצם אינטרקציה עם הלקוח הפוטנציאלי שמאפשרת לך להיות אצלו בתודעה.
לכן זה נקרא Re-marketing כי זה לא בפעם הראשונה שהקהל שלכם מקבל תוכן,
אלא זהו תוכן חוזר – וקהל הזה כבר מכיר אתכם.

שוב אין לי מושג מספיק לעומק על הנושא הזה,
אך הוא חי, קיים ובועט וצריך לדעת להשתמש בו אסטרטגית כי אחרים עושים את זה.

 

לסיכום סיכומת: עולם הDigital Marketing רחב כים וצריך להתחיל ללמוד לשחות בו:
לינקדאין, פייסבוק, אינטסגרם, קבוצות, קהילות, בלוגים, אתרים, שיווק, SEO, Re-marketing, וכו’…

 

טיפ חשוב נוסף: תנו מעצמכם לאחרים בחינם ובהתנדבות – זה אחד הדברים הכי מתגמלים
ברמה האישית והרי מי שעושה טוב זה חוזר אליו בערוצים שאי אפשר לעשות עליהם אנלטיקה.

הנה לדוגמא פרויקט שיזמתי לטובת קהילת הHR שנקרא HR2work
זוהי החממה לקריירה לאנשי מש”א וגיוס שחוגגת פעילות של שנה.
מה התוצאות בשטח? מעל 100 איש מצאו בעזרת הקבוצה עבודה,
אם : בשל תמיכה, כלים, טיפים וקשרים שנולדו מהקבוצה.
כמובן שיש לי שותפים נפלאים לדרך שנרתמו לעניין כמו צוות האדמינים
ולימור צינמון שהקימה ומובילה את הפרויקט יחד איתי.

טוב זה היה ארוך, ומקווה שמלמד ותציבו רף גבוה ל-2019
כי גם אם תפגעו באמצע זה יהיה יותר גבוה ממה שחשבתם להציב מלכתחילה.

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Email Me