fbpx

איך תצליחו לגייס מהנדסים באופן מהיר יותר בשוק של 2022?

מה הדבר שהכי מעניין אתכם לקרוא בלינקדאין ?
16 בינואר 2022
כף זכות
16 בינואר 2022

 עזבו, בלי הקדמות, לא סוד –לגייס היום מהנדסי תוכנה זה קשוח ואף על פי חן מי שחושב אחרת מצליח.

אז הנה מספר עצות (זה חלק מההרצאה שהעברתי בכנס מש"א ב-20.12 )

1. עבודה היברידית – זה חייב להיות אצלכם כמשהו שהוא סוג של ברור מאליו – 3-2 ימים מהמשרד והשאר בית. למה?
כי מעל 50% מהשוק אימץ את זה
אז מעל 50% מהמועמדים פוסלים מי שלא אימץ את זה

2. עבודה מרוחקת – אליה וקוץ בה, מצד אחד יש אפשרות להתרחב ולגייס באופן נרחב ג"ג חברה בת"א יכולה שיהיו לה עובדים מערד, באר שבע ומטולה ומושב דן ואף אילת.
מצד שני זה פוגע במחוברות של עובדים לחברה.

הצעה שלפי דעתי היא חובה – אחת לשבוע/שבועיים כל העובדים כולם עובדים יחד מהמשרד.
אחת לרבעון – לעשות פעילות מגבשת ב- Offsite – כבר בראיונות עבודה תדליקו אותם:
תגיד אם היינו יוצאים לאופסייט- מה מרתק אותך לעשות? חדרי בריחה, נינג'ה, פאודה, גולן, מצפה רמון קיצור לא חסר…

3. מעבדה לפיתוח כח חדש– של Juniors – האמת שאני מדבר על זה מעל שנתיים אם לא שלוש. ושמח שיש חברות סגנון Monday שמאמצות מהלכים של הכשרת אנשים ללא ניסיון ספציפי עם Skills ספציפי בתחום המכירות/שיווק/CSM

כל חברה שיש לה מספיק כח אדם צריכה להקצות לזה:
זמן
משאבים
מחשבה

נכון ירון לחברה שיש לה כבר צוות גדול, שחלוקת העומס תתחלק
מדובר בהכשרה מקצועית שיכולה לנוע בין 1-3 חודשים והם סוג של העתקה של בתי ספר שהקימו שמכשירים אנשים עם 0 ניסיון, סקילס מתאים לפיתוח תוכנה למשל.

קיצור אני יכול לכתוב על זה מלא- אבל זה פשוט – אם סיסטמים מתאימים, מודלינג שכבר קיים, מבנה חזק – תקבלו גם פרסום שיוביל מלא Juniors אבל יסחוף גם אחרים > אתם תקבלו אפקט של סניורים מצטרפים אליכם…

4. עוף ושור – לטבעונים – OffShore – זה בעצם מיקור חוץ למדינות סגנון- אוקראינה, מולדובה, רוסיה, הודו, פיליפינים, וכו'…

כשאין ברירה אין ברירה, יותר זול בתשלום ישיר, יותר יקר בעקיף – עדיף להוציא עבודות שחורות – Monkey coding ולפנות את הצוות בישראל.
כל מה שאפשר להוציא שפשוט יותר ולא הליבה – Doit

5. שגרירים של החברה ברשתות החברתיות – צריך להבין שיש עוד רשתות חברתיות חוץ מלינקדאין, אבל בואו נכנס קודם ללינקדאין.

לא יודע אם ראיתם אבל חברת Biosense Webster יצאה בלא מעט פרסומים של שגרירים שכל הזמן מעלים פוסטים על החברה, הסיפור שלהם וכו'… ושהם מגייסים.

אתם צריכים לפתח את הדבר את זה בחברה שלכם כדי שהיא תהיה על המפה.

6. חבר מביא חבר– זה כולם מכירים, די חרוש, ועדיין מדי פעם תרעננו

7. תכנית התפתחות אישית/מקצועית – אחד הדברים שסטארטאפים מפספסים בצמיחה שהם לא מתודולוגים בבניית הכח האנושי שלהם.
וחברות גדולות כבר קולטות שככל שהם גדלים ועוברים את ה-200 אנשים, מתחיל נשירה, אנשים לא מקבלים את אותו היחס, וההזדמנויות לקידום לא תמיד מן האפשר.

יש מספר חברות שעושות מסלול של פיתוח מקצועי/אישיותי של סקילס שמקבלים בד"כ בכירים ע"י מנטורינג.

חברה לדוגמא היא GrowthSpace – המעניקה לפלטפורמה שהיא מרקטייפליס למאמנים בארץ ובעולם שיחד בונים עם הHR את היעדים של עובדים במה ירצו להשתפר ולצמוח.
חברות רבות בישראל עובדות איתן כגון: Intel, MSD, j&j, Applied Materials, Simens, Check Point, Taboola, Radware, Fyber, Gett, Dynamic Yield, Whitesource, monday & Cognyte.

מה זה אומר? שלעובדים בחברות האלו יש Path צמיחה והתפתחות והחברה חורטת על דגלה לקדם עובדים מקצועית ואישית.

8. פשוט להקשיב– תקשיבו לרחשים מסביבכם- תשאלו את האנשים שהגיעו לחברה למה הגיעו? תבינו את הראוד-מאפ שלהם ותכוונו בפרסומים לאנשים בסגנון.

זה די פשוט – מצד שני זה שילוב של מרקטינג וגיוס יחד- גם יכול לכתוב על זה מלא, אפשר להשאיר לפוסט אחר

9. מתגו את החברה כבאה לעשות טוב – יש מוצרים שפרופר עושים טוב, יש מוצרים שנותנים ערך לחברות אחרות, יש מוצרים שפשוט עושים כסף… כל מני סוג מוצרים.

אם אתם לא עושים טוב ישירות – אלף דעו לספר את הסיפור של איך כן ומה ואיפה אתם עושים טוב…

דבר נוסף תעשו טוב בעקיפין – שמעתי על חברה שצריכה לגייס 50 עובדים, והם פשוט אמרו שכל עובד חדש מקבל מענק חתימה של 20אלף שח שיתרמו לעמותה שהם מאמינים בפעילות שלה – אני מניח שלעמותה כזו צריך להיות סעיף 46. תחשבו על זה
1,000,000 ש"ח ילכו לדברים חיוביים רק ממאמצי הגיוס.

חברה שחורטת דבר כזה על דגלה, זה לא שיווק ונראות טובה, זה מהלך של בשלות אסטרטגית לנתינה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Email Me
פתח צ'אט
התחל/י שיחה
היי