הכי קל זה לפסול מועמד על סמך פרופיל Linkedin – במיוחד כשהפרופיל לא מעודכן
הרי ישבנו, דברנו, הגדרנו את הדרישות למועמדים מתאימים ויצאנו לדרך
לדרך ה- Head Hunting
הדרך שבה מביאים את המועמדים שלא מחפשים עבודה, הפסיביים, עם הטייטל המדויק, ה-SKILLS המדויקים והפי'צר הזה שנקרא
PLUG & PLAY
אבל תכלס, כל מי שהוא כזה, הרבה פעמים לא ירצה לעשות שוב ושוב את אותו המהלך
הרי אנשים בסוף רוצים – להתקדם!!!
אם זה ב:
כסף
סטטאוס
אופציות
תפקיד משפיע
קריירה
סביבת עבודה
WLB
או כל סיבה אחרת
כל אחד רוצה: קידום!
לפעמים הקידום הוא פשוט רגשי, אנשים עובדים בסביבה רעילה ועבורם הקידום זה לעשות את אותו התפקיד אבל בסביבה
בונה
מפרגנת
פוזיטיבית
כזו שלא בודקת אותו לפי דעות עבודה אלא לפי תפוקה
כזו שמפרגנת ולא לוקחת ממנו קרדיט
כזו שדוחפת קדימה ומפתחת אותו מבחינת ידע, כלים וכו'…
אז לקידום לכל בן אדם, לכל מועמד/ת יש הגדרה שהיא פשוט: אחרת!
לכן הכי קל לפסול מי שהפרופיל שלו לא מעודכן, או הקו"ח לא כתובים הכי טוב
אבל עכשיו משהו, בינינו
אני 13 שנים בעולם ההד-האנטניג, בגיוס בכירים וטכנולוגי, בגיוס ל- 15 סקטורים שונים, חברות מגוונות, קטנות, בינוניות, גדולות חייב לציין ש
33% מהגיוסים שלי, הם גיוסים שהמועמדים נפסלו במבט ראשון ע"י
המנכ"ל
המנהל המקצועי
ה-HR
הם פשוט לא נראו טוב, לא נראה שיש להם את הניסיון
אבל לא התווכחתי בלי DATA
הלכתי ובדקתי:
1. דברתי עם המועמד
2. דברתי עם מי שהמליץ עליו או בקשתי ממנו ממליץ
3. הבאתי מידע שמשלים את המידע הרלוונטי ובעצם
נוצר מידע מבוסס DATA אמיתי למנכל, מנהל מקצועי, HR שעל סמך המידע הזה
נתנו צ'אנס לתהליך 🙂
והצ'אנס הזה הסתכם בגיוס מוצלח!
מדבר איתכם על מאות גיוסים – 33% מהם, מבוססי מועמדים שבמבט ראשון נפסלו והייתי צריך להילחם עליהם!
אז בפעם הבאה שאתם מחליטים לפסול מועמד כי זה פשוט קל בגלל הפרופיל לינקדאין, קו"ח, התמונה שלו, הלא נראה, וכו'…
פשוט: תדברו!
תעשו טלפון!
תכירו!
נכון, אתם לא יכולים לעשות את זה לכל המקרים, אבל תעשו את זה ל-33% מהמקדים, ואתם תעלו משמעותית את אחוז הגיוסים האיכותיים לחברה שלכם!
ומה אתם חושבים?