ותדירות המענה לפניות של מגייסים שיבחנו כמה באמת אתם מרוצים?
במחקרים שעשו לפני הקורונה 85% מהעובדים אמרו שהם לא הכי מבסוטים מהעבודה והיו שמחים להחליף מקום. עם מהפכת הקורונה החברות הבינו שחייבים להשקיע ב-פיתוח עובדים וחוויית העובד והתנאים.
והנה מספר דברים שקרו בהייטק הישראלי:
1. אופן העבודה- משרד, היברידי, רימוט – אומץ ע"י מעל 80% מהחברות
2. רווחת העובד – המש"א וההנהלה הרבה יותר משקיעים בחוויית העובד בחברה ולא רק בשלוח דברים לא נחוצים כמו ש Webos עשו, גלידות, שוקלים ושטויות… אלא יש מאמץ לאפשר לעובדים להתפתח
א. מבחינה מקצועית – קורסים, הכשרות, מנטוריגנ, פלטפורמות לפיתוח עובדים אומצו ע"י חברות
ב. מבחינה אישית- אפשרות להתפתחות אישית מבחינת סופט סקילס
ג. מבחינת מרחב עבודה- משקיעים ב- facilities ובכלים שאיתם עובדים עובדים
ד. הקשבה – מנסים לתת תחושה שהדלת פתוחה להקשבה
ה. ברמת "האפי-האור", פינוקים ו-HR – המש"א דואג לדברים לרווחת העובד כפינוקים
3. מבחינה כספית –
1. המשכורות עלו, יש כאלו שיגידו שהם בשמיים היום
2. בונוסים – יותר מועמדות
3. אופציות – יותר מודעות
בגלל התחרות הקשה על עובדים המנוסים ועקב כניסה של 25.5B$ בשנת 2021 להייטק הישראלי בנוסף לעשרות הנפקות רבות, הצורך בכח אדם מנוסה עלה מאוד וכך גם התחרות.
לכן חברות עושות כל מה שביכולתם בשביל לשמר!!!
ועכשיו לשאלת הסקר #hr של שביעות רצון. האם אתם מרגישים שהחברה שלכם עשתה מספיק שינויים וזה שיפר את רמת השביעות רצון שלכם ממקום העבודה?