אתמול דברתי עם לקוח, הוא היה בניו-יורק, מוזיקת רקע של המלון התנגנה ברקע מדובר בסטארטאפ
שצריך לגייס Head of/VP Product ושאלתי אותו לאיזה פוזיציה אתה מכוון?
הוא אמר: "אמיל מה דעתך? מה אתה חושב?"
אמרתי לו: "האמת זה עניין של הסתכלות לטווח ארוך, פוזיציית הפרודקט בסטארטאפ שגייס סיד, היא סופר קריטי כי מה שיגרום לסטארטאפ להצליח זה משהו שנקרא:
Product Market Fit
במילים אחרות איך אפשר להתאים בין הפתרון של המוצר לצורך של הלקוח ופה נתתי לו דוגמאות ממנכלים אחרים
למשל 2 סטרטאפים שאני מלווה שהמנכלים הם יזמים אחרי אקזיט משמעותי, בחרו ללכת על ה-VP הכי מקצועי והכי חזקים שיש, וגם השכר בהתאם
לעומת זאת מנכ"ל אחר בחר ללכת על תפקיד Head of Product כשהוא רוצה מישהו Sr שיצמח לתוך התפקיד
לכל אחד יש את הראייה שלו ולכל דבר יש יתרונות וחסרונות
אין ספק שבחירת תפקיד של VP Product היא סופר סופר קריטית והנה 3 טיפים:
1. אם אתם מגייסים VP Product למוצר שהוא B2C ומכיוון שאין הרבה אנשים כאלו בארץ מי שיש לו ניסיון במוצר B2SMBs זוהי גם אופציה
2. אם אתם מגייסים VP Product לתפקיד בחברת Cyber אז אין ספק שעדיף שיבואו לסייבר,
בעודי כותב, מקבל טלפון מנציג של קרן השקעות שמבקש אם אני יכול לחבר אותי למנכ"ל של חברת סטארטאפ שהולך לגייס VP Product
אז לטיפ מספר 2: אפשר לחפש מועמדים עם ניסיון מחברות שהם Deep Tech, אנשים שעברו מתחומים לתחומים בעולם ה-B2B ככה יהיה אפשר להרחיב את היריעה
3. אם אתם מגייסים מישהו למוצר שהוא B2B SAAS אז אין ספק שזה ניסיון שהוא די Must אך פה די קל לאתר את רוב החברות בתחום אם תיכנסו לאתר של Startup nation finder
ועוד משהו:
המלצות – לפעמים קו"ח של מישהו לא נראה משהו, אבל יש עליו המלצה חמה אשש, כדי לדבר 20 דקות בטלפון – מקסימום זה יצליח