לא פעם אני נתקל בתופעה מוזרה שלוקחים לעובדים קרדיט על עבודה שהשקיעו ועמלו וטרחו לא רק שלא מפרגנים להם אלא לוקחים מהם את הקרדיט.
הנה 3 דרכים ששמעתי איך לוקחים קרדיט:
1. לקיחת קרדיט גסה-
המנהל לוקח את הקרדיט ובמייל תפוצה מנכס את התוצאות והעבודה הקשה לעצמו מבלי להתחלק אפילו
2. טשטוש הקרדיט – זה אחד הכי מעצבנים – לוקחים עמל וטורח של עובד אחד ומטשטשים את הקרדיט בין כל הקבוצה/מחלקה. משהו כמו:
המחלקה הצליחה לפצח נושא סופר קריטי לארגון כל הכבוד לכל המחלקה.
מחלקה של 12 איש, שמתוכם רק בצוות של 4 עבדו על הפתרון ושם רק 1 עמל וטרח ויגע עד השעות המאוחרות של הלילה.
אז לא רק שלא מפרגנים לא בשם, מטשטשים את הקרדיט כאילו כולם עשו.
וואו זה סופר מעצבן, וגורם לעובדים פשוט לכתוב מכתב התפטרות ולשים
על השולחן.
3. הנמכת החשיבות של הקרדיט – נותנים קרדיט על הביצועים אבל הוא חלק מתוך משהו, ונראה שלא מייחסים לזה חשיבות על אף החשיבות העצומה שלו.
לדוגמא:
מנהל קבוצת פיתוח שולח מייל בתפוצה ומספר על חודש העבודה. בחודש הזה מציין לטובה מה כל עובד בקבוצה עשה. על הדרך הוא מכניס.
ו "אדורה" שם בדוי כן, פתרה באג מורכב שכבר 5 שנים לא הצליחו לפתור- כל הכבוד!
במייל ארוך ומתיש של 5000 תוים, מכניסים גם שורה אחת על פתרון באג סופר קריטי – דבר שדורש מייל ופרס לאותה מהנדסת שחסכה לחברה כמה מליוני דולרים בשנה >כי את השפעות הביזנס אף אחד לא מספר.
אז מנהלים יקרים, תראו – מלבד זה שצריך לדעת לפרגן לעובדים בשוטף צריך לתת קרדיט אמיתי, שמי, על הישגים ולא לנסות לטשטש, להעלים, או לקחת לעצמכם!!!
כי לא לעולם חוסן – בסוף יגלו או שהעובד יעזוב!! אתם מבינים – קרדיט צריך לתת וצריך לדעת איך לתת אותו.
מוזמנים לתת דוגמאות על איך נותנים נכון קרדיט ואיך הייתם רוצים שיתנו לכם קרדיט או סיפורים איך לקחו, גנבו, טשטשו לכם קרדיט.
ואני מאחל לכולם שבוע טוב להעריך את מי שאתכם בצוות ולדעת לפרגן על המאמצים והעבודה הקשה וכן – לתת קרדיט – זה הכבוד המינימאלי על עבודה יוצאת דופן שאפשר לעשות!
הנה 3 דרכים ששמעתי איך לוקחים קרדיט:
1. לקיחת קרדיט גסה-
המנהל לוקח את הקרדיט ובמייל תפוצה מנכס את התוצאות והעבודה הקשה לעצמו מבלי להתחלק אפילו
2. טשטוש הקרדיט – זה אחד הכי מעצבנים – לוקחים עמל וטורח של עובד אחד ומטשטשים את הקרדיט בין כל הקבוצה/מחלקה. משהו כמו:
המחלקה הצליחה לפצח נושא סופר קריטי לארגון כל הכבוד לכל המחלקה.
מחלקה של 12 איש, שמתוכם רק בצוות של 4 עבדו על הפתרון ושם רק 1 עמל וטרח ויגע עד השעות המאוחרות של הלילה.
אז לא רק שלא מפרגנים לא בשם, מטשטשים את הקרדיט כאילו כולם עשו.
וואו זה סופר מעצבן, וגורם לעובדים פשוט לכתוב מכתב התפטרות ולשים
על השולחן.
3. הנמכת החשיבות של הקרדיט – נותנים קרדיט על הביצועים אבל הוא חלק מתוך משהו, ונראה שלא מייחסים לזה חשיבות על אף החשיבות העצומה שלו.
לדוגמא:
מנהל קבוצת פיתוח שולח מייל בתפוצה ומספר על חודש העבודה. בחודש הזה מציין לטובה מה כל עובד בקבוצה עשה. על הדרך הוא מכניס.
ו "אדורה" שם בדוי כן, פתרה באג מורכב שכבר 5 שנים לא הצליחו לפתור- כל הכבוד!
במייל ארוך ומתיש של 5000 תוים, מכניסים גם שורה אחת על פתרון באג סופר קריטי – דבר שדורש מייל ופרס לאותה מהנדסת שחסכה לחברה כמה מליוני דולרים בשנה >כי את השפעות הביזנס אף אחד לא מספר.
אז מנהלים יקרים, תראו – מלבד זה שצריך לדעת לפרגן לעובדים בשוטף צריך לתת קרדיט אמיתי, שמי, על הישגים ולא לנסות לטשטש, להעלים, או לקחת לעצמכם!!!
כי לא לעולם חוסן – בסוף יגלו או שהעובד יעזוב!! אתם מבינים – קרדיט צריך לתת וצריך לדעת איך לתת אותו.
מוזמנים לתת דוגמאות על איך נותנים נכון קרדיט ואיך הייתם רוצים שיתנו לכם קרדיט או סיפורים איך לקחו, גנבו, טשטשו לכם קרדיט.
ואני מאחל לכולם שבוע טוב להעריך את מי שאתכם בצוות ולדעת לפרגן על המאמצים והעבודה הקשה וכן – לתת קרדיט – זה הכבוד המינימאלי על עבודה יוצאת דופן שאפשר לעשות!
#credit