fbpx

השמה לבכירים- 5 דברים שאף אחד לא יספר לכם

17 טיפים ויותר על Digital Marketing
31 בדצמבר 2018
לעשות SHIFT בחיפוש עבודה
3 בינואר 2019

האם לקחו אתכם פעם למאחורי הקלעים של השמה לבכירים? אז תחגרו חגורות כי זה יעזור לכם ואפילו מאוד, בחיפוש האתגר הבא שלכם. 

קוסמים ומנטליסטים זה מגניב אך מה שמגניב פי מיליון זה מה שקורה מאחורי הקלעים של עולם הקוסמות, אז בקוסמות אני לא מבין כי אני לא קוסם, אך בעולם ההשמה של הבכירים אני מבין למה?
כי אני הד-האנטר לבכירים בהייטק.

אז שנייה לפני שאחשוף את המסך מאחורי עולם זה, בואו ואתן לכם מספרים עלי,
שתבינו מאיפה הידע שיש לי. כי חשוב מאוד שאם אתם קוראים מאמר ממומחה
שיתן לכם כל מני עובדות, חשוב לדעת שהמומחיות הזו מבוססת על ניסיון מהשטח.

קחו לדוגמא כל תכנית ריאלטי שיש בה שופטים. כל שופט שנבחר הוא מוגדר כמומחה
מצליח בתחומו, עם הצלחה מבוססת בשטח וזאת על מנת שהציבור יעריך את דעתו
או שיביא בעצמו צופים רלוונטיים מקהלי יעד שונים שיצפו בתכנית בשל הנוכחות של
שופט זה או אחר.

אז מריאלטי בטלוויזיה שזה נחמד אני מזמין אתכם לריאלטי של חיפוש העבודה שלכם,
למאחורי הקלעים של ההשמה לבכירים, אך רגע לפני בואו תכירו 7 עובדות עלי שלא ידעתם:

1. מעל 777,000- זה המספר של הקו”ח/פרופילי לינקדאין שיצא לי לראות ב-10 שנים האחרונות.
נשמע מוגזם? מופרז? ממש לא… זהו מספר מתמטי של המכפלה הבאה:
10 שנות ניסיון = 10שנים*12חודשים*21.6ימים*300 קו”ח/פרופילים בממוצע ליום
כמה קבלתם? כן – 777,600 קו”ח/פרופילים

2. 80-100%- זה אחוז החזרה שיש לי כאשר אני פונה לבכירים שאני לא מכיר שאני צריך לגייס.
חלק יגידו, כן, חלק לא, חלק לא עכשיו… אך עונים וזה הכי חשוב.

3. 60,000- 
זה כמות העוקבים שיש לי בלינקדאין- מורכב מ-30,000 חברים + 30,000 עוקבים. 
המספרים המדויקים זה: 29,382 עוקבים +  31,133 חברים (לא יודע איך- אך זה מה שכתוב ) 

4. 4 מתוך 162 – המקום שהגעתי אליו בתחרות הבינ”ל של Amazing Hiring
( זהו כלי סורסינג מוביל ) שהתקיימה בנוב’ 2017.
ולפני חודש וחצי ב-11.2018 זכיתי במקום ה-1 בתחרות שהתקיימה בישראל
(אגב, אלו 2 התחרויות היחידות שהשתתפתי )

5. 450- כמות המשתתפים הגדולה ביותר שהרצתי בפניה בנושא הד-האנטניג וסורסינג,
זה היה בכנס של HRD, אגב בכנס של HRUS ב-23.12.2018 הרצתי לפני 150 איש.

6. 20,000 איש- מוביל דעה מול 20,000 איש  ב-2 הפורומים הגדולים בישראל בנושאי HR-גיוס
HRforHR- של רעות פלג בלום
קהילות סורסינג וגיוס- של יעקב רוזן ( שהוא המנכ”ל של HRD )

7. V-D-C – גייסתי בעצמי אישית בשנת 2018 בכירים בתפקידים הבאים:
VP R&D & Product, Director PS. Marketing Director, CFO ועוד…

אז מקווה שהצלחתי לבסס את המומחיות שלי בעולם ההשמה והשמת הבכירים. 

 

5 עובדות שאף אחד לא יספר לכם:

1. 70-85% משרות הבכירים מנסים לסגור מפה לאוזן, לא להוציא החוצה להד-האנטרים 
וחברות השמה. אז רובנו בכלל לא יודעים על רוב המשרות הרלוונטיות והפתוחות שיש…

למה?

א’ לחסוך הוצאה על השמה

ב’ אם אני יכול לקבל המלצה על מישהו טוב- למה לא?

ג’ לשמור כמה שיותר על דסקרטיות

2. אם אין לחברת ההשמה/הד-האנטר משרה עבורכם- הם לא יוכלו לעזור לכם מלבד
להיות נחמדים ואולי לבדוק עם קולגות שלהם. 

למה?

א’ הם לא עושים הד-האנטניג הפוך, כלומר על בסיס מועמד מחפשים לו משרה ( שזה כן קורה,
זה לעיתים ממש נדירות ברמת ה-1-2% )

ב’ הם עמוסים בעבודה

ג’ אתם לא הלקוחות שלהם.

3. 7-12 שניות- זה הזמן שלוקח למגייס להסתכל על קו”ח בפעם הראשונה.
רק אם יזהו את הBuzz Words המתאימים ישקיעו זמן נוסף.

למה?

א’ עמוסים חבל על הזמן במשרות ( בעיקר חברות השמה )

ב’ הגיוסים נעשים לפי תבנית שלקוח הגדיר ויש שם חובות
כל מי שמחוץ לתבנית הזו הסיכוי היחיד שיגיע למשרה זה ע”י המלצה אישית.

טיפ קריטי: אם תוכלו שהד-האנטר ימליץ עליכם אישית זה נפלא
בד”כ יעשה את זה אם אתם חברים של חבר שלו/ה או שנפגשתם איתו
אל תשכחו, הם לא יפגשו אתכם על קפה ככה סתם, לא כי הם לא נחמדים
או לא רוצים, פשוט הם עמוסים ואין זמן.
יש מצב שאם תשלמו להם על השעת פגישה שיכירו אתכם- זה יכול להיות
שווה, אך זה יכול להיות יקר- לכן זה שיקול…

ג’ אם הקו”ח שלכם לא טובים, לא קריאים, לא ברורים אין להם מספרים,
אחוזים, Buzz words, יש בעיות שגיאות כתיב- אז איך תצפו מהמגייס/ת
או ההד-האנטר להתייחס אליכם ברצינות?

טיפ קריטי נוסף: תדאגו שיהיה לכם קובץ קו”ח Perfect ואחלה פרופיל לינקדאין.

4. הד-האנטרים בכירים נלחמים כנגד ה”לא”

מה? למה התכוונת אמיל? זה אומר שאם פוסלים את הקו”ח שלכם או אתכם
בשלב מסוים בתהליך, הד-האנטר שהוא מנוסה או מגייס/ת בחברת השמה
מנוסה, ובדגש על מנוסה- יודע לטפל בהתנגדויות של הלקוחות כדי
למצות את התהליך שלכם.

בין 20-30% ממהשמות והגיוסים שעשיתי השנה היו סביב להפוך את ה”לא”
ל-כן!!!!
איך זה אפשרי? כי הלקוח מעריך דעה של מומחה והוא אוהב שמתעקשים איתו
כאשר מבססים את זה על עובדות.
לפעמים יש קצר בתקשורת
לפעמים ה-HR, מנכ”ל מסיקים מסקנות משיחות דמיונות בתוך מוחם
אך בפועל הדברים נראים אחרת לגמרי… ולכן השכנוע העדין, הנכון
מהפך את ה”לא” ל”כן!”

5. הלקוחות רוצים שיצודו להם את המועמדים ולא יגיעו אליהם באופן פסיבי

על זה הרבה אנשים יגידו WTF- מקווה שאתם מבינים מה זה הראשי תיבות הללו
ואני לא צריך לפרט לכם.
אך תכלס הלקוח לוקח הד-האנטר וחברת השמה ורוצה שהוא יגיע למועמדים
שלא מחפשים עבודה, הם נחשבים בעיניו כעדיפים והדרוג שלהם
פסיכולוגית, גבוה יותר.
לא יודע אם זה מקומם או מרתק, אך עדיף תמיד שיצודו אתכם
מאשר שאתם תיצרו את הקשר.
עדיף שחבר יעביר אתכם מאשר שאתם תפנו ישירות.
בקיצור הדירוג שלכם בעיני החברות גבוה יותר שהתאמצו יותר בשביל
להשיג אתכם

לסיכום: קחו את כל העובדות הללו ותתחשבו בהם בתהליך חיפוש העבודה שלכם

מילת המפתח בחיפוש עבודה לבכירים היא: נטוורקינג!!!

לצורך זה הקמתי רשימת תפוצה וקבוצה אקסקלוסיבית סגורה לנטוורקינג
עבור בכירים, כי בכירים צריכים את זה יותר… למה?
כי שמטפסים במעלה ההר האויר נעשה דליל.
תאמינו לי לא בא לכם שאעשה כתבה של מספרים על כמות הבכירים
שיש פר משרה שמפורסמת… ואיך מגיעים אל המשרות שלא מפורסמות?

יש פה הרבה חומר למחשבה, תעשו חשבון ותצליחו!

2 Comments

  1. משה הגיב:

    אתה מתכוון שיש לך 30,000 עוקבים בלינקדאין. – העוקבים שלך הם גם החברים שלך.

    • Emil Rozenblat הגיב:

      היי משה,

      אם את שואל איך זה הגיוני? זוהי שאלה טובה, אם אתה אומר- שהעוקבים גם חברים- אז לא מדויק.
      מי שהציע לך חברות גם יעקוב אחריך.
      אך עוקבים הם מוגדרים כדור 2-3.
      יש לי 31113 חברים ( אמורים להיות 30,000 ) לינקדאין החשיב יותר, לכן יש שם תמונה.
      ועוקבים זה מדור 2+3 כלומר מי שלא חבר שלי וזה 29388 אם לא טועה.
      יש לי כמה כ-3,000 חברים בהמתנה שאני לא יכול פשוט לאשר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Email Me