fbpx

האם דגל 🚩 בזמן ע"י ה-VP's היה מציל את החבה מפשיטת רגל?

כשה-VP מתפטר בגלל תרבות ארגונית רעילה
17 בינואר 2024
לגייס VP R&D כמו צלף ולא לקרוס
21 בינואר 2024

האם דגל 🚩 בזמן ע"י ה-VP's היה מונע מהמנכ"ל להוביל את החברה לסגירה והפסד של 40 מליון דולר ליזם?

יזם עם רקורד מרשים השקיע 40 מליון דולר בסטארטאפ חדש, סיפור לפני 5-6 שנים כן… והביאו לתפקיד מנכ"ל מאוד מקצועי. רק מה הערכות של המנכ"ל על עמידה ביעדי המוצר היו 2.5 שנים. ואילו לאחר אותם 2.5 שנים, הם קלטו:

1. הלקוחות של המוצר שלהם צריכים לעבור PIVOT
2. התאמת המוצר לקהל יעד חייב לעבור PIVOT
3. הפיתוח חייב לשנות כיוון
4. מחלקת ה-DS
5. מחלקת המוצר
6. מחלקת השיווק
7. מחלקת המכירות

השינוי הוא לא מהותי, זה לא 180 מעלות, אבל זה כן 45 מעלות

ואז נעשו שוב ישיבות הנהלה, ניהול סיכונים וכו'…
והוצג לבורד

אנחנו לא נעמוד ביעד הראשון של 2.5 שנים
אלא ביעד של 5 שנים
כלומר אנחנו צריכים עוד 2.5 שנים
וצריכים עוד 20 מליון דולר

כי פשוט הכסף כמעט אזל

היזם – שקל, התייעץ, בדק ובחן

והחליט לסגור את הסטארטאפ ולהפסיד 40 מליון דולר 😮

איך קרה שהיה פספוס כזה מהותי של המנכ"ל ?

ברור ש-100% אחריות זה שלו

אך מדוע החליט היזם לסגור את הברז של הכסף ולסגור את הסטארטאפ?

זה כמו בשוק ההון
שמגדירים פוזיציה למסחר – חייב שיהיה הגבול התחתון שבו המשקיע צריך להודות שכשל ולקחת את ההפסד בשביל לא להפסיד עוד

כנראה זה היה השיקול פה

אין ספק שגיוס מנכ"ל זה לא דבר פשוט, אך פה עיקר האחריות של המנכ"ל הוא על גיוס הסמנכ"לים שירכיבו את צוות ההנהלה איתו

למשל:

אם ה-VP Product בשיתוף ה-VP Sales בשיתוף ה-VP Customer Success היו מביאים נתונים שיש פער משמעותי בין

ערך המוצר – המוכנות של קהל היעד לשלם – השימוש של המוצר ע"י קהל יעד פעיל

אז למנכ"ל היו כלים לעשות PIVOT מספיק זמן לפני שנגמר הכסף בקופה

כמה קריטי השיתוף פעולה בהנהלה הבכירה
כמה אחריות יש לכל אחד להרים דגלים אדומים 🚩

לפעמים יש אטימות של מנכ"לים/יזמים שלא מקשיבים פשוט לאותם ה-VP שמרימים דגלים אדומים

שוחחתי לא מזמן עם CFO, הוא הרים לחברה מספר רב של דגלים אדומים, ואמר שיש פער מהותי מבחינה כלכלית וכדאית וכו… אבל הם נפנפו אותו ואמרו שהוא לא מבין ושהוא לא יודע ביזנס ולקחת סיכונים

והוא החליט שהוא: מתפטר

אחרי 9 חודשים, החברה קלטה שהם בדרך לפשיטת רגל,
והצוות ההנהלה עזב זה אחרי זה

אז בואו נדבר על הדבר הכי קריטי שנדרש מסמנכ"ל – הרמת דגלים אדומים 🚩

זיהיתם דגל אדום?

לפני שאתם מרימים אותו, שבו עם עצמכם ותחשבו טוב טוב איך אתה הולכים לתקשר את זה, איך אתם מעבירים את המסר?

חשוב להציג נתונים באופן מסודר
בגיבוי עובדות בשטח,
ניתוח מעמיק
והצעות לשיפור

אך לא רק,

צריך גם גישה אנושית ופוליטית מתאימה
לסגנון התקשורת של הדמויות שמקבלות החלטות
כדי שהמסר יעבור באופן מוצלח

זה נכון שיש צורך לדעת להרים דגלים אדומים, אבל גם האופן שעושים את זה
יקבע האם החברה תספיק לעשות PIVOT או שהיא תפשוט רגל ותסגר!

מה דעתכם? 🤔

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Email Me
פתח צ'אט
התחל/י שיחה
היי